BestOGreANalyser
Tak tohle je trochu specialitka. Pro běžného uživatele téměř k nepoužití. Je to prohlížeč objektů pro opensource grafický engine OGRE.
Když chce někdo vyvíjet 3D aplikace nebo hry, tak má dvě možnosti při implementaci grafiky. Buď si grafický engine vytvoří kompletně sám, což je naprosto zbytečná a časově nákladná záležitost, nebo použije už vytvořený a dobou a komunitou odzkoušený engine jiného výrobce. Ogre 3D je vzhledem ke své ceně (zdarma) a je dostatečně výkonný. Důkazem může být několik komerčních her, které pohání. Případní zájemci se podívají na stránky OGRE. No a právě pro vývojáře, kteří používají OGRE je vhodný tento prohlížeč objektů. Návrhy na rozšíření pište do komentářů.
Co to umí
- překrapivě to umí zobrazit OGRE objekt :-)
- zobrazí FPS
- zobrazí počet trojúhelníků v objektu
- možnost rotace objektu
- drátový model
- bounding box
- přepínání a rychlost animací
- rychle přepnout na jiný objekt v adresáři
- změnit grafické schéma (LOD) objektu
- zobrazit log OGRE enginu
Jak se to ovládá
- Spustí se to kliknutím na .mesh objekt, což je jednu z hlavních předností, která mi u konkurenčních prohlížeču chyběla. Materiály a jiná media to načte automaticky ze stejného adresáře. Pokud .mesh není asociovaný s BestOGreANalyserem, tak BestOGreANalyserem spusťte z nabídky start a on asociaci zajistí.
- Po spuštění se objekt otáčí uprostřed scény.
- Levým tlačítkem myši se scénou otáčíte.
- Pravím tlačítkem posouváte.
- Kolečkem oddalujete/přibližujete.
- Prostředním tlačítkem natáčíte světlo.
Komentáře
Přidej svůj komentář